Ta reda på könet eller inte?

Vad tycker ni? Ska man ta reda på könet eller ska man vänta och se tills barnet är fött?

Jag tycker det är på två sätt. Om man tar reda på könet så kan man ju välja namn, man kan planera lite bättre med kläder osv. Men då blir det ändå ingen "överraskning" sen när barnet föds, vilket jag skulle tycka vara tråkigt. Om man inte tar reda på könet så blir det ju att man får välja namn när barnet är fött men då blir det ju även spännande att se om det är en flicka eller pojke. .

Det är drygt 2 veckor kvar till vårt ultraljud, och det gäller ju att man vet om man ska ta reda på könet eller inte! Som det känns nu så kommer vi inte ta reda på könet. Men man vet ju aldrig, även vi kan ju ändra oss.

Hur gjorde ni? :)

Kommentarer
Postat av: josefine

Jag skulle inte vilja veta, som jag känner nu :)

2010-11-14 @ 17:20:53
URL: http://tthisisourlife.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi ville ha reda på könet just för att kunna planera kläderna och namn bättre, men det vart inge sånt ändå eftersom att BM på UL inte riktigt kunde se könet:) Men hon trodde ju att det var en tjej och jag planerade för mig själv att det var en tjej :)

2010-11-14 @ 20:09:45
URL: http://sstadin.blogg.se/
Postat av: Thilda

Jag skulle nog inte vilja veta, tycker det skulle ha varit mer spännande om man inte visste :)

2010-11-15 @ 00:50:32
URL: http://thildakarolina.bloggplatsen.se/
Postat av: Isa

Ja, som du vet så har vi velat veta båda gångerna. För att kunna förbereda oss lite bättre, men också för att det känns lättare att prata om bebisen i magen som en hon eller han. Men sen är det ju hursomhelst inte 100% säkert, så det är ju lite spännande ändå. Vi har tyckt att det varit tillräcklig överraskning hur barnet sett ut och vilken person det varit :-). Tur valet är fritt nuförtiden. Förut har jag för mig att de inte fick säga även om föräldrarna ville veta.

2010-11-15 @ 18:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0